.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلایل افزايش قيمت گوجه فرنگي

مدیر کل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر به لحاظ تولید گوجه فرنگی در کشور مشکلی وجود ندارد و به تدریج 714 هزار تن تولید کنونی وارد بازار می شود.

محمد مهدی بحرینی در گفتگو با مهر گفت: درشرایط فعلی در4 استان بوشهر، خوزستان، فارس، منطقه جیرفت و کهنوج گوجه فرنگی در حال تولید است که به تدریج وارد بازار مصرف می شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: محصول گوجه فرنگی در استانهای مذکور در سطحی معادل 23 هزار هکتار و عملکرد تولید 714 هزار تن در حال تولید است که از اوایل سالجاری به تدریج وارد بازار شده و روند عرضه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دلیل گرانی گوجه فرنگی ربطی به میزان تولید ندارد، اعلام کرد: در حال حاضر بیش از 700 هزار تن گوجه فرنگی در حال تولید است که این میزان از ابتدای سالجاری تا کنون درمدت 27 روز گذشته به تدریج وارد بازار مصرف شده است.

بحرینی با اشاره به پیش بینی تولید 5 میلیون و 200 هزار تن گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در کشور، عنوان کرد: در فصل پائیز و زمستان بالغ بر یک میلیون و 800 هزار تن آن تولید و عرضه شده و با توجه به تولید فعلی این محصول به میزان 700 هزار تن پیش بینی می شود تا پایان فصل زراعی جاری معادل 2 میلیون و 700 هزار تن دیگر تولید شود.

وی تصریح کرد: تاثیرکند شدن حمل و نقل محموله های تولیدی به بازارهای مصرف درایام تعطیل نوروز برروی قیمت محصولاتی همچون گوجه فرنگی، بادمجان، کدو و خیار چشمگیر بوده، اما هم اکنون قیمت این محصولات در بازار مصرف به حالت متعادل برگشته ولی گوجه فرنگی به دلیل وجود عوامل سودجو و افزایش مصرف هنوز متعادل نشده است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مسئولیت عادی شدن حمل و نقل جاده ای برعهده وزارت جهاد کشاورزی نیست، افزود: در حال حاضر برداشت گوجه فرنگی در استانهای بوشهر و هرمزگان در حال پایان است، ضمن اینکه استانهای فارس، خوزستان و منطقه جیرفت و کهنوج وارد عرصه تولید شده اند و تا زمانی که تولیدات آنها وارد بازار مصرف شود بسیاری از دلالان از این فرصت ایجاد شده برای افزایش قیمتها سود می برند.

به گفته وی قیمت خرید گوجه فرنگی از کشاورزان 4 تا 5 برابر قیمتی است که در بازارمصرف عرضه می شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بیکار 28 فروردين 1387
دلایل بقیه محصولات و تورم چی ؟!!!!!!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.13 seconds.